Cursuri de initiere in programare pentru copii

Scratch este un limbaj de programare educational creat de catre un grup de cercetatori din cadrul MIT (Massachusetts Institute of Technology), cea mai importanta institutie de invatamant din lume in domeniul informaticii.

Limbajul de programare Scratch are ca scop initierea in programare folosind o interfata vizuala ce pune la dispozitia copiilor uneltele necesare pentru a crea atat jocuri, animatii, povesti cat si alte proiecte.

APR
27
-
IUN
09
Modul 1
format din 5 cursuri

Varsta recomandata: 10 – 14 ani
Durata curs: 90 de minute
Resurse necesare: fiecare copil trebuie sa aiba laptop si casti (Scratch nu functioneaza pe tableta)

Pret: 200 lei

Acest atelier s-a incheiat. Daca sunteti interesat de o activitate similara sau de un atelier cu aceeasi tematica, va puteti inscrie folosind formularul de inscriere.

Ce pot invata copiii in timp ce creeaza povesti interactive, animatii, jocuri, muzica si arta cu Programul Scratch?

Pe masura ce copiii creeaza cu Scratch, invata sa gandeasca creativ, sa colaboreze si fac primii pasi in deprinderea abilitatilor necesare programarii intr-un mod distractiv invatand cuvinte cheie folosite in programare, in limba engleza.

  • Vor invata concepte de baza in programare, fara niciun fel de cunostinte prealabile
  • Isi vor exersa si dezvolta logica si gandirea matematica;
  • Vor invata sa initieze, dezvolte si sa duca la bun sfarsit un proiect pe cont propriu
  • Isi folosesc si dezvolta gandirea algoritmica

Gandirea algoritmica presupune

  • abstractizare: vad problema si solutia ei la mai multe nivele de detaliu
  • algoritmi: gandesc sarcinile ca o serie de etape
  • descompunere: presupune dividerea unei probleme complexe in partile ei mai simple
  • recunoasterea modelelor (pattern recognition): fac legatura intre o problema cu care se confrunta pentru prima data si alte probleme rezolvate deja, ale caror solutii le folosesc in mod creativ pentru rezolvarea celei noi
  • generalizare: inteleg ca modul de rezolvare a unei probleme se poate aplica pentru rezolvarea unei intregi familii de probleme asemanatoare

Ce presupune procesul de creatie?

In general, copii pornesc de la o idee, creeaza un model de lucru, experimenteaza, primesc feed-back de la ceilalti revizuind si remodeland ….e o spirala continua: ai o idee- creezi un proiect-care duce catre alte idei- care duc catre alte proiecte si asa mai departe; acest proces de creatie combina cele mai importante abilitati ale secolului XXI, abilitati de invatare de care depinde succesul si adaptarea lor continua: gandirea creativa, comunicarea clara, analizarea sistematica, colaborarea eficienta si invatarea continua.

Crearea de proiecte cu Scratch ajuta, de asemenea, la dezvoltarea unui nivel ridicat in abilitatile legate de tehnologia digitala.

Invatand sa programeze:

  • Copiii se exprima mult mai fluent si mai creativ
  • Dezvolta gandirea logica
  • Inteleg cum functioneaza tehnologia de care sunt inconjurati in viata de zi cu zi

Ce pot crea folosind tehnologia in mod creativ?

  • Animatii
  • Jocuri
  • Povesti
  • Muzica / Videoclip

Mai multe detalii pe https://scratch.mit.edu

Modul 1 - (baza)

  • Crearea contului Scratch
  • Familiarizarea cu Mediul Scratch
  • Proiecte in Scratch
  • Blocuri de baza Scratch. Exemple practice pentru a crea aplicatii simple: animatii, muzica, povesti
Grupul 1: 5 cursuri, vineri de la 16:30 - 18:00
APR
27
Vineri, 27 Aprilie 2018
16:30 - 18:00
MAI
4
Vineri, 4 Mai 2018
16:30 - 18:00
MAI
18
Vineri, 18 Mai 2018
16:30 - 18:00
IUN
1
Vineri, 1 Iunie 2018
16:30 - 18:00
IUN
8
Vineri, 8 Iunie 2018
16:30 - 18:00
Grupul 2: 5 cursuri, sambata de la 09:30 - 11:00
APR
28
Sambata, 28 Aprilie 2018
09:30 - 11:00
MAI
5
Sambata, 5 Mai 2018
09:30 - 11:00
MAI
19
Sambata, 19 Mai 2018
09:30 - 11:00
IUN
2
Sambata, 2 Iunie 2018
09:30 - 11:00
IUN
9
Sambata, 9 Iunie 2018
09:30 - 11:00

Modul 2 - (aprofundare)

Folosirea Scratch pentru a crea aplicatii mai complexe (animatii, povesti, muzica, jocuri, videoclipuri)

Modulul 2 va fi programat ulterior in lunile iunie si/sau iulie

Pret

Pretul unui modul este de 200 lei

Resurse necesare: fiecare copil trebuie sa aiba laptop si casti (Scratch nu functioneaza pe tableta)


Acest atelier s-a incheiat. Daca sunteti interesat de o activitate similara sau de un atelier cu aceeasi tematica, va puteti inscrie folosind formularul de inscriere.

Atelier sustinut de

Cristian

Hello, ma numesc Cristian Trandafir, am 38 ani si sunt tatal a doi baieti care frecventeaza cursurile Hello Class!

Lucrez ca si consultant IT si am o experienta de 14 ani in companii private din Romania, in proiecte locale si internationale.

Copiii intra in contact cu tehnologia de la varste fragede si este necesar sa ii educam sa o foloseasca in mod constructiv, asumat si creativ. Prin invatarea notiunilor de programare, tehnologia moderna contribuie la imbunatatirea procesului de cunoastere. In cadrul atelierelor de initiere in programare vom folosi Scratch, instrumentul dezvoltat de cei de la MIT (Massachusetts Institute of Technology). Cu ajutorul acestuia, notiunile de programare sunt insusite in mod eficient si distractiv, potrivit nevoilor copiilor. Imi propun ca atelierele sa completeze programa educationala clasica cu un mod de invatare diferit, prin experimentare si cat mai multe exemple practice. Sa incurajez colaborarea intre ei ca echipa, folosirea imaginatiei, exprimarea si argumentarea ideilor. Totodata cred in creativitatea copiilor si voi incerca sa ii las cat mai liberi, folosind totusi conceptele pe care ne propunem sa le invatam in lectia respectiva.

Hello Class! · Drumul Taberei - Ghencea

Adresa: Bulevardul Ghencea 43B, București, sector 6
(Ghencea Business Center - etaj 2) - Google Maps

RATB: 41, 122, 126, 173, 221, 385

Program: Luni - Vineri, 09:00 - 20:00